Service

Printlogic utför service och underhåll på alla fabrikat av etikettskrivare. Vi har högsta servicestatus hos Zebra och Honeywell på etikettskrivare och arbetar aktivt med tillverkare från Zebra, Sato, Honeywell (fd Intermec och Datamax), TSC, Novexx, Toshiba Tec och Cab.

Vi har ett brett serviceutbud och anpassar oss utefter kundens önskemål. Idag jobbar vi med följande modeller för service och underhåll:
• Förebyggande underhåll: Printlogic utför förebyggande underhåll för att undvika akuta driftstopp. Vi åker ut och utför service och underhåll en till två gånger per år enligt avtal.
• Fältservice: Vid akuta problem åker vi till kund och åtgärdar problemet på plats.
• Inskicksservice: Kunden skickar produkten till vår verkstad i Ängelholm. Vi reparerar och funktionstestar produkten innan den returneras till kund.

Utbytespool

Printlogic har en pool med reservskrivare på vår verkstad. Kunden felanmäler och vi skickar omgående reservskrivare. När kunden tagit emot reservskrivare packas den trasiga skrivaren ner i samma kartong för retur till vår verkstad.

Support

Supportärenden hanteras via telefon, epost eller fjärrstyrning med hjälp av Teamviewer. Vi erbjuder supportavtal , avtalet är en garanti för att ni får kontakt med oss och att vi påbörjar supportärendet inom avtalad tid.
Maila till supporten: support@printlogic.se

Konsult

Printlogic är partner till både Nicelabel och Seagull (BarTender). Vi hjälper er som kund att ta fram, utveckla och supportera lösningar. Vi tar hand om och hjälper många kunder som har NiceLabel eller BarTender sedan tidigare.

Utbildning

Vi erbjuder grundläggande utbildningar på hårdvara och märksystem bl.a. BarTender och NiceLabel. Agendan för utbildning varierar utifrån kundens önskemål och behov.

Förstudie

Förstudie från Printlogic redogör hur processen för märkning ser ut hos kunden och ger förslag på förbättringar.